Item 105 - Análise da evolução histórica da EJA: que reflexo tem a prática pedagógica de geografia?

Open original digital objects

Identity area

Reference code

BR CMV-GO EPT-DNNE-105

Title

Análise da evolução histórica da EJA: que reflexo tem a prática pedagógica de geografia?

Date(s)

  • 2014-10 (Creation)

Level of description

Item

Extent and medium

Ver objeto digital.

Context area

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

O tema em questão parte da análise sobre a evolução histórica da Educação de Jovens e Adultos e as influências das políticas educacionais causadas nas concepções que se configuram no ensino de EJA, especialmente em Geografia, por ser uma disciplina com o ensino integrado aos fundamentos teóricos e saber geográfico elaborado em diferentes épocas e em diferentes concepções e contextos sociais, culturais, ideológicos, filosóficos, políticos e religiosos, por sua vez, marcado pelas representações de um mundo de ideias predominantes em cada momento.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

digital objects (Master) rights area

digital objects (Reference) rights area

digital objects (Thumbnail) rights area

Accession area